The paper explores the documentary strategies at work in Gerhard Richter's Atlas. Montage is at the core of those visual operations, confronted to the witnessing of a past-present imbrication typical of the structure of trauma.

Documents après-coup : Exploring Fragments, Performing Memory

MENGONI, ANGELA
2016-01-01

Abstract

The paper explores the documentary strategies at work in Gerhard Richter's Atlas. Montage is at the core of those visual operations, confronted to the witnessing of a past-present imbrication typical of the structure of trauma.
File in questo prodotto:
File Dimensione Formato  
beyond evidence.pdf

non disponibili

Descrizione: Mengoni_Beyond evidence_ENG
Tipologia: Versione Editoriale
Licenza: Accesso ristretto
Dimensione 1.52 MB
Formato Adobe PDF
1.52 MB Adobe PDF   Visualizza/Apri   Richiedi una copia

I documenti in IRIS sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.

Utilizza questo identificativo per citare o creare un link a questo documento: https://hdl.handle.net/11578/265851
Citazioni
  • ???jsp.display-item.citation.pmc??? ND
  • Scopus ND
  • ???jsp.display-item.citation.isi??? ND
social impact