The paper examines the Warburghian concept of "intermediary form" as ritual moment in the in-between of art and life. It also explores the afterlife of the Pathosformel in the painterly motif of Clorinda's baptism in the paintings by Domenico Tintoretto and other artists.

Aby Warburg, rituel, Pathosformel et forme intermédiaire

careri
2003-01-01

Abstract

The paper examines the Warburghian concept of "intermediary form" as ritual moment in the in-between of art and life. It also explores the afterlife of the Pathosformel in the painterly motif of Clorinda's baptism in the paintings by Domenico Tintoretto and other artists.
File in questo prodotto:
Non ci sono file associati a questo prodotto.

I documenti in IRIS sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.

Utilizza questo identificativo per citare o creare un link a questo documento: https://hdl.handle.net/11578/272473
 Attenzione

Attenzione! I dati visualizzati non sono stati sottoposti a validazione da parte dell'ateneo

Citazioni
  • ???jsp.display-item.citation.pmc??? ND
  • Scopus 5
  • ???jsp.display-item.citation.isi??? ND
social impact